مشاهیر ماهین

مشاهیر ماهین

لطفا اطلاعات خود را برای ما بفرستید09120836492
مشاهیر ماهین

مشاهیر ماهین

لطفا اطلاعات خود را برای ما بفرستید09120836492

روح اللع اشتری ماهین

ایرانی‌ها از قدیم‌الایام یک ملت شجاع و حماسی بوده‌اند و عاشق حماسه و قهرمانان و اسطوره‌های حماسی بالاخص از زمانی که روح حماسه دوست و قهرمان طلب ایرانی با روح پاک و الهی اسلام گره خورده و آموزه‌های بزرگ و نورانی اسلام در کنار آموزه‌های یکتاپرستانه و نیک‌خواهی و نیک‌طلبی ایرانی قرار گرفت، ایران و ایرانی در میان ملت‌ها، تمدن‌ها و جوامع نمونه شد.

روحیه نبرد و مبارزه برای به‌پا داشتن حقیقت و عدالت در کنار عشق به ذات اقدس الهی و رقت قلب در هنگام ربروشدن با معشوق یکتا و مقاومت در برابر هجمه‌های شیاطین جنی و انسی و ایثار جان برای حفظ آب، خاک، ارزش‌ها و باورها ایران و ایرانی را به سمت تکامل و انسان کامل‌شدن که مد نظر تمام انبیا و ادیان الهی بوده است سوق داده، اسلام حقیقی آن هنگام که چهره نورانی خویش را به ایرانی یکتاپرست و متعهد و قایل به وحدانیت حضرت حق نشان داد، ایرانی مسلمان همه باورهای قلبی خویش را در آن یافت و از طرفی گمشده‌های خویش را نیز در قالب آن پیدا نمود.

فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت که اسلام معرفی‌کننده آن بوده همان ارزش بزرگی است که در ادیان الهی مختلف و از زبان پیغمبران بزرگ مطرح شد و در اسلام به اکمال رسید و بطور کامل به جهان بشریت معرفی شد.

فرهنگی که خمیرمایة اصلی آن همه‌چیز و همه‌کس را برای خدا خواستن است و همه فعالیت­ها و تلاش­های بشری را برای کسب رضا و رضوان الهی می‌طلبد.

فرهنگی که در شخصیت و رفتار امیرالمومنین(ع) و فرزندان پاک و مطهرش به تجلی و منصه ظهور رسید و اوج آن در نهضت عاشورا و بیدارسازی کربلای حسینی بود.

همه دنیا را باید با این فرهنگ بزرگ و غنی آشنا ساخت و اساساً بقای اخلاق و انسانیت و پاکی و طهارت در میان بشر بسته به حفظ و نشر این فرهنگ الهی در تمام بلاد و سرزمین‌هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.