مشاهیر ماهین

مشاهیر ماهین

لطفا اطلاعات خود را برای ما بفرستید09120836492
مشاهیر ماهین

مشاهیر ماهین

لطفا اطلاعات خود را برای ما بفرستید09120836492

غلامعلی سلمانی ماهینی فرزند مهدی

غلامعلی سلمانی ماهینی فرزند مهدی (مشهدی آقا) در سال 1304 در روستای ماهین به دنیا آمد. در سال 1344 به تهران آمدند. دارای فرزندان عین الله، سیف الله، صفدر، اسماعیل، سارا، ابراهیم و علی است. سال 1370 به همراه حاجیه خانم به حج تمتع رفت.  

 

خصوصیات اخلاقی

 راضی به مشیت الهی به ویژه در تقدیم فرزندان به اسلام عزیز

 کارگر بسیار زحمتکش

 خانواده دوست و علاقمند به همسر تا آخرین لحظات

 دائم الدعا برای دولت اسلامی و همه مومنین و اعضای خانواده

 ذکر اهل بیت تا آخرین لحظات زندگی

 روزه گرفتن در سه ماه رجب، شعبان و رمضان

 قناعت در اقتصاد و اکتفا به حداقل خوراک و اهل صرفه جویی

 دارای حافظه قوی و شناخت اهل ماهین

 معتبر صندوق ماهین حتی قبل از انقلاب اسلامی در دریافت وجوهات

 اهمیت ویژه به نماز و فعال در اقامه جماعت (گفتن اذان و تکبیر و اقامه نماز جماعت قضا)

به راستی می توان گفت او غلام کوچک علی بود. ان شاء الله


زندگی نامه پاسدار شهید سیف الله سلمانی ماهینی

 متولد 1334 در ماهین

 چون پدرش مأنوس با قرآن و اهل بیت بود از کودکی همراه پدر در جلسات قرآن ومجالس اهل بیت شرکت می کرد. 

 در نوجوانی از فعالیتهای فرهنگی دینی اش این بود که کتابخانه ای را وقف برادران ایمانی اش کرده بود 

 قبل از انقلاب هسته های فکری کوچک برای مبارزه تشکیل داده بود. همراه با یاران خمینی در تخریب مشروب فروشی ها و پخش اعلامیه های امام ره فعالیت زیادی داشت. 

 از ابتکارات ایشان تهیه کلیشه های فلزی امام ره، مرحوم شریعتی، میرزا کوچک خان و فدائیان اسلام و حزب الله بود. 

 در نهایت در 14/2/1361 در مرز شلمچه در عملیات بیت المقدس براثر  ترکش خمپاره به لقاء الله پیوست. 


بخش هایی از وصیت نامه شهید سیف الله

 سلام به پدر و مادر عزیزم ... این را بدانید که راهی که من رفتم فقط برای رضای خداوند بود وبرای پیروزی و سربلندی جمهوری اسلامی به رهبری امام بزرگوار خمینی کبیر

 شهادت متعالی ترین پدیده ای است که خداوند به بشر عطا می نماید و نصیب بندگانی می شود که برای رضای خدا جان خویش را عطا می نمایند و خون ما در مقابل این همه لطفی که خدا در حق جمهوری اسلامی عطا نموده و می نماید هدیه ای ناقابل است. که امیدواریم مورد قبول حق تعالی بشود. در زمانی که حسین علیه السلام خون خود و یارانش را در راه پایداری اسلام عطا می نماید جان ما که ارزشی ندارد. مگر جوانان این کشور از علی اکبر حسین ع بالاترند که جان خویش را فدا نمایند. و این راه لبیک گفتن به هل من ناصر ینصرنی حسین در عاشوراست. 

 ... آری زمانی که رزمندگان 15-70 ساله خون خویش را بی دریغ عطا می کنند ما را یارای ماندن نیست. 


زندگی نامه شهید صفدر سلمانی ماهینی

 متولد 1338 در روستای ماهین

 از 9 سالگی خواندن نماز را شروع کرد. در پخش اعلامیه های امام فعالیت داشت. اقدام به ساخت پلی کپی دستی کرد و جزوات و اعلامیه ها را تکثیر می کرد. در زمینه مارکسیسم و بحث با گروههای سیاسی مثل مجاهدین خلق و چریکهای فدایی و ... مطالعات عمیقی داشت. 

 خدمتش را بعد از انقلاب در کردستان انجام داد. به خاطر رشته اش که برق صنعتی بود بیسیم چی مخابرات بود. مطالعه آثار شهید مطهری و سایر کتب مذهبی را در پادگان ترویج می کرد. 

 از طریق بسیج به منطقه اعزام می شود. 

 در تاریخ 28/11/1361 در منطقه فکه  در عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسیدو پیکر مطهرش بعد از بیش از 9 سال برگشت و در تاریخ 30/1/1371 تشییع شد. 

قسمتی از وصیت نامه شهید صفدر

 خداوندا به ما تجارتی ده تا بتوانیم درآن سود اخروی ببریم و توشه ای برگیریم که سعادت ما را به همراه داشته باشد. خداوندا معبودا از تو میخواهم که ما را به راهی که شقاوت و ذلت در آن است به دور کنی. خدایا تجارتی که سودش ایمان و عشق به تو باشد. 

 خدایا در امتحانی قرار گرفته ام که نتیجه آن نتیجه کل زندگی ام می باشد. و معنی حیات من است. خدایا به من قدرت ده تا بتوانم احسن را انتخاب نمایم و اراده ای ده که بتوانم در جهت این انتخاب گام بردارم. 

 آری ... امروز با پیام رهبر و با اطاعت اوامر او خوب می دانم که تمیز داده ام حق و باطل را. 

 به عنوان پیام آور این راه راهروان راه پیامبران الهی از امت بیدار می خواهم که همیشه به دنبال این نور و حاملان این نور که با یاری خداوند در قالب ولایت فقیه تجسم یافته حرکت نمایند و یک دم ساکن نشوند که خدای ناکرده چون آبی ساکن به لجن تبدیل خواهند شد. 

 ... آری پدر عزیزم تا حال صبور بودی ، همچنان این خصلت صابران را در خود نگهدار که صابرین از جمله افرادی در قرآن قرار گرفته اند چون شهدا، صالحین 

 مادر دلسوزم هرچند برای تو بسیار سخت است لیکن این را بدان که نه این است که هرمادری سعادت فرزندش را در طول زندگی می خواهد.حال مادر جان سعادت من در گروه همین جانبازی هاست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.